AIN SI KURA-KURA COMEL ^^

Tuesday, 12 June 2012

AwaK . . .

Assalamualaikum ....... Ya Allah, syukur alhamdulillah, terbuka pintu hatiku utk mencintai sekali lagi . . .dia . . . A.M.N


AwaK, t.kasih sbb hadir di dalam hidup saya . saya berharap dan berdoa awaK adalah yg terbaik buat saya. walaupun awak bkn org yg pertama yg hadir di dalam hidup saya, saya bharap awaK yg akn mnjadi org yg terakhir yg hadir di dalam hidup saya. Awak, jgn pnah tinggalkn saya . Saya Sayang AwaK, hati saya hanya pada AwaK . . . 





A.M.N ^^ D.N.A.H



Tuesday, 5 June 2012

Istikharah Cinta . NALURI HATIKU INGIN BERBICARA. .

                                            ISTIKHARAH CINTA- Sigma






Bersaksi Cinta Diatas Cinta
Dalam Alunan Tasbih Ku Ini
Menerka Hati Yang Tersembunyi
Berteman Di Malam Sunyi Penuh Do'a

Sebut Nama Mu Terukir Merdu
Tertulis Dalam Sajadah Cinta
Tetapkan Pilihan Sebagai Teman
Kekal Abadi Hingga Akhir Zaman

Istikharah Cinta Memanggilku
Memohon Petunjuk-Mu
Satu Nama Teman Setia
Naluriku Berkata

Dipenantian Luahan Rasa
Teguh Satu Pilihan
Pemenuh Separuh Nafasku
Dalam Mahabbah Rindu

Di Istikharah Cinta..


Dulu aku pernah mempunyai cinta. Cinta terhadap seorang insan. Kasih sayang yg tercipta mmbuatkan aku sentiasa mengucapkn syukur terhadap ya Ilahi. Tetapi, cinta itu hanya bertahan 2 tahun. selepas itu, aku jatuh sakit, aku merasakan aku hilang tempat utk aku berbual dan utk tersenyum kembali di dalam hati amatlh sukar. Ya Allah, adakah ini ujianMu buat aku. Jika ya, aku redha ya Allah. Aku berteleku di atas sejadah mengenangkn nasib diri yg di timpa kesakitan yg teramat sangat, kesakitan cinta yg hilang dan kesakitan diri sndiri yg aku hidapi. Aku bermohon pd Ya Rabb supaya aku boleh tersenyum sekali lagi. Ya, Allah mengurniakan aku seorang teman yg boleh membuatkan aku tersenyum sekali lagi, Syukur dipanjatkan pada ya Ilahi. Sepanjang aku sakit, dia byk membantu aku dan memberi semangat terhadap aku. Yang mana dahulu, aku mengakui dia adalah sahabat aku, dan kini dia menjadi teman aku. Seorang teman dan sahabat. Tapi, semua ny tidak kekal lama. dia hilang dan terus hilang dr hidup aku.hilang tanpa mengucapkan selamat tinggal. Ya Allah, adakah ini juga ujian Mu terhadap ku. Setiap kali aku Jatuh cinta terhadap hambamu, aku dilukai ya Allah. 


Tidak apa, aku berkata di dalam hati, tabah dlm apa jua ujian yg Allah lakukan. Kerana suatu hari nanti pasti ada ADAM buat aku. Setiap kali aku berdoa, air mata aku xpernah berhenti mengalir. kerana derita yg aku hidapi amat perit,Lama kelamaan . . . Aku mula berfikir dan mendalami segala2 ny. Ya Allah . . . syukur dipanjatkn, Kau menyayangiku Ya Allah kerana itu kau mengujiku dgn ujian dariMu.  
SUBHANALLAH. . Ya. !!, CINTA ALLAH ITU AGUNG!! JUJUR!! SETIA!! DAN DIA SENTIASA MELAKUKAN DAN MEMBERIKAN YANG TERBAIK BUAT HAMBANYA. 


YA ALLAH, Aku bersyukur Ya Allah, kerana engkau tahu yg terbaik buat aku sebagai hambamu. Cinta Mu xpnah melalaikn aku, Cintamu tidak pernah menipu aku, Cintamu penuh dengan kejujuran Ya Rabb. Ya Allah, kuatkan iman ku, tabahkn hatiku ya Allah. . . Ya Allah, Aku bermohon padamu ya Allah, jgn pernah lupakn aku Ya Allah, beri aku hidayah dan petunjuk utk kehidupan ku Ya Allah. .Aku tahu engkau mengujiku kerana kasih sayang Mu terhadapku sebagai hambaMu. Syukur Alhamdulillah. . 


cinta sejati itu cinta Allah kepada hambaNya,,cinta Rasul kepada umatNya dan cinta seorang ibu kepada anaknya :)


Ya Allah, Jika suatu hari nanti kau ingin pertemukan Aku dengan ADAM ku, aku mohon ya Allah, Agar ADAM yang kau pertemukan kepada ku adalh pencintaMu yang setia. Amin Ya Rabb . . 


JIKA KAU MENYAYANGI SESEORANG ITU, JANGAN TAKUT UTK MELEPASKAN NYA PERGI,MUNGKIN ADA YANG TERBAIK BUATMU. KERANA ALLAH YANG MENEMUKAN KAU KEPADANYA, BERPISAH NYA KAMU DAN DIA PASTI ALLAH ADA MERANCANGKAN SESUATU YANG TERBAIK BUAT KAMU.KERANA, ALLAH LAGI MAHA MENGETAHUI APA YANG TERBAIK BUAT KAMU LEBIH DARIPADA DIRI KAMU SENDIRI.





Sunday, 3 June 2012

AwaK boleh duhai SahabatKu . .!!

Assalamualaikum sahabat2 ku yg comel2 dan kacak2. ^^ hari ni Ain si kura2 nak cakap tentang seorang sahabat yg sntiasa mendorong semangt Ain si kura2 . 


                                               Nadzirah Ahmad Nafis ^^



Ya, dia seorang sahabat yg aku sayangi, kerana dia sentiasa menguatkn semangat aku di saat aku rebah. Di kala  aku rebah, hilang semangat dia datang memberi semngat dan mnjadi penguat kukuh hati aku utk bangun semula. Dia naik kan semangat aku. Di sepanjang hidup di muka bumi sang pencipta, belum pernah  aku dan dia bersua sepanjang perkenalan kerana masa yg sntiasa bertentangan. Hanya fb dan hp utk berhubung dan mengeratkan silaturrahim kami. Walaupun begitu, ukhwah kami terjalin hingga ke hari ini. Ya Allah jika kau ingin pertemukn Aku kepada sahabat ku ini, biarlh pertemuan ini bukan setakat ini, tapi jalin kan pertemuan dan ukhwah kami hingga di Jannah Mu ya Allah. Amin. . . Nad, syukur di panjatkn, dgn ucapan terima kasih sebab kitak sudi jadi sahabat kamek. Moga2, ukhwah ini terjalin penuh dgn kasih sayang persahabatan dan penuh dgn kejujuran. . . tegur aku bila aku salah, maafkan aku bila aku membuatmu terluka ya sahabat . . . ^^ 

                                Sahabatku Di sini - KOLEJ ISLAM AS-SOFA -

Sahabat ku sayang, esok dha nak balit dha kitak, bait2 kat negeri orang. Semoga dirimu baik2 sahaja di sana ya. Jaga segala2 nya Nad. Apa yang berlaku sebelum tok, jadikn ianya sebagai pengalaman utk kita hidup lbih dewasa. Setiap ujian yang Allah berikan ada terselit sebuah kebahagiaan yg hakiki. Nad, kamek sayang kitaK gilak- gilak.Kamek yakin kitak sentiasa boleh melakukn semua ya. Caiyok2 !! Nad sayang. . Yakin boleh.. lupakn segala yg berlaku dan mulakan kehidupan baru, ianya adalh utk kita muhasabah diri. Yakin dgn Allah.Kerana janji Allah itu PASTI. . . Bahagia itu pasti akan tiba dan ada bila sampai waktunya. . . Jaga diri kat tempat orang nad, apa-apa pun yang berlaku di hadapan hidup kita, bersabar ya nad, di sebalik smua ya akan ada sebuah kebahagiaan.  Ingat, UJIAN ADALAH LUMRAH DUNIA. 


Kamek doakan semoga CITA-CITA dan IMPIAN kita sama-sama tercapai. Amin . . Sayang kitaK nad !! Aishiteru.!! ^^ hehe


                            Semoga Ukhwah kita terjalin hingga di Jannah Allah . . . . .
                                 Awak sahabat saya, dan saya sahabat awak,  
                                  kalau Awak terluka, Saya pun akan terasa. 
                                Duhai SahabAtKu, Aku SAYANG KAMU ^^
Sahabatku,Jangan pernah berhenti untuk tersenyum, apabila kau tidak pernah berhenti utk tersenyum, perit mana pun ujian yang engkau hadapi, smua nya akan terasa manis, kerana setiap ujian yang kita hadapi adalah untuk mengajar kita erti sebuah kehidupan utk mendapat sebuah kebahagiaan sebagai hambanya . . .

                             ALLAH SAYANG, KERANA ITU ALLAH MENGUJI. . . ^^
  
:: BUAT KAMU SAHABATKU NADZIRAH AHMAD NAFIS 



Saturday, 2 June 2012

WHAT IS . . . Sexually Transmitted Disease (STDs)

Jangkitan kelamin (STI), juga dirujuk sebagai penyakit kelamin (STD) dan penyakit kelamin (VD). Ianya adalah penyakit yang mempunyai kebarangkalian yang ketara jangkitan di kalangan manusia melalui tingkah laku seksual manusia. Ianya termasuk mengadakan hubungan seks vagina, seks oral, danseks. Walaupun pada masa lalu, penyakit-penyakit ini kebanyakannya telah dirujuk sebagai STD atau VD, dalam tahun-tahun kebelakangan ini istilah jangkitan kelamin (STI) telah diutamakan, kerana ia mempunyai pelbagai makna yang lebih luas; seseorang boleh dijangkiti, dan boleh berpotensi menjangkiti orang lain, tanpa penyakit. Beberapa macam PMS juga boleh dihantar melalui penggunaan jarum dadah IV selepas digunakan oleh orang yang dijangkiti, serta melalui kelahiran atau penyusuan. Jangkitan kelamin ini telah terkenal selama beratus-ratus tahun. . .

Kenali Sexually Transmitted Disease, Sign & Symptoms, siapa yg paling berisiko utk mndapat STDs, dan cara Pencegahan drpd STDs.



SEXUALLY TRANSMITTED DISEASE (STDs)
-Past to one person to another during sex.
-Most sexually transmitted disease will only affect you if u have sexual contact with someone who has an STD.

SIGN & SYMPTOMS
-Itching
-Discharge from the penis or vagina
-Abdominal pain
-Fever
-Muscle pain
-Painful urination
-Painful sex
-Bleeding urinary tract infections
-Genital sores including ulcers, blisters, rashes, and warts
-Pustules (Pus-containing blisters)
-Bleeding between menstrual cycles
-Repeated urinary tract infections
-Swollen lymph glands in the groin

WHO MOST AT RISK ? ?
-Sexually active adults ages 18-28. Teens are at highest risk for acquiring an STD for the first time.
-Having a sexual partners, with an STD. In many cases, the person may not have symptoms.
-Have many sexual partners, or a partner who has many sexual partners.
-Having weakened immune system.
-Using IV drugs and sharing needles
-Having sex without a condom or other protection .
-Having one STD increases the chance of getting another.
-Living under stress from poverty, poor nutrition, or lack of health care.
-Having anal intercourse increases risk for HIV, gonorrhoea, and syphilis.

PREVENTION
-Delay first sexual experience
-Have a mutually monogamous sexual relationship with an uninfected partner
-Always use a male/female condom for every act of oral, anal or vaginal intercourse
-Use clean needles if injecting intravenous drugs
-If u are a GIRL AGE 11-26, get vaccinated for HPV (Human Papillomavirus)




* Jadi, sama- samalah kita berusaha utk mengelakkan daripada berlakunya jangkitan STDs . . . 

UTAMAKAN KESIHATAN ANDA  . . . ^^