AIN SI KURA-KURA COMEL ^^

Tuesday 5 June 2012

Istikharah Cinta . NALURI HATIKU INGIN BERBICARA. .

                                            ISTIKHARAH CINTA- Sigma






Bersaksi Cinta Diatas Cinta
Dalam Alunan Tasbih Ku Ini
Menerka Hati Yang Tersembunyi
Berteman Di Malam Sunyi Penuh Do'a

Sebut Nama Mu Terukir Merdu
Tertulis Dalam Sajadah Cinta
Tetapkan Pilihan Sebagai Teman
Kekal Abadi Hingga Akhir Zaman

Istikharah Cinta Memanggilku
Memohon Petunjuk-Mu
Satu Nama Teman Setia
Naluriku Berkata

Dipenantian Luahan Rasa
Teguh Satu Pilihan
Pemenuh Separuh Nafasku
Dalam Mahabbah Rindu

Di Istikharah Cinta..


Dulu aku pernah mempunyai cinta. Cinta terhadap seorang insan. Kasih sayang yg tercipta mmbuatkan aku sentiasa mengucapkn syukur terhadap ya Ilahi. Tetapi, cinta itu hanya bertahan 2 tahun. selepas itu, aku jatuh sakit, aku merasakan aku hilang tempat utk aku berbual dan utk tersenyum kembali di dalam hati amatlh sukar. Ya Allah, adakah ini ujianMu buat aku. Jika ya, aku redha ya Allah. Aku berteleku di atas sejadah mengenangkn nasib diri yg di timpa kesakitan yg teramat sangat, kesakitan cinta yg hilang dan kesakitan diri sndiri yg aku hidapi. Aku bermohon pd Ya Rabb supaya aku boleh tersenyum sekali lagi. Ya, Allah mengurniakan aku seorang teman yg boleh membuatkan aku tersenyum sekali lagi, Syukur dipanjatkan pada ya Ilahi. Sepanjang aku sakit, dia byk membantu aku dan memberi semangat terhadap aku. Yang mana dahulu, aku mengakui dia adalah sahabat aku, dan kini dia menjadi teman aku. Seorang teman dan sahabat. Tapi, semua ny tidak kekal lama. dia hilang dan terus hilang dr hidup aku.hilang tanpa mengucapkan selamat tinggal. Ya Allah, adakah ini juga ujian Mu terhadap ku. Setiap kali aku Jatuh cinta terhadap hambamu, aku dilukai ya Allah. 


Tidak apa, aku berkata di dalam hati, tabah dlm apa jua ujian yg Allah lakukan. Kerana suatu hari nanti pasti ada ADAM buat aku. Setiap kali aku berdoa, air mata aku xpernah berhenti mengalir. kerana derita yg aku hidapi amat perit,Lama kelamaan . . . Aku mula berfikir dan mendalami segala2 ny. Ya Allah . . . syukur dipanjatkn, Kau menyayangiku Ya Allah kerana itu kau mengujiku dgn ujian dariMu.  
SUBHANALLAH. . Ya. !!, CINTA ALLAH ITU AGUNG!! JUJUR!! SETIA!! DAN DIA SENTIASA MELAKUKAN DAN MEMBERIKAN YANG TERBAIK BUAT HAMBANYA. 


YA ALLAH, Aku bersyukur Ya Allah, kerana engkau tahu yg terbaik buat aku sebagai hambamu. Cinta Mu xpnah melalaikn aku, Cintamu tidak pernah menipu aku, Cintamu penuh dengan kejujuran Ya Rabb. Ya Allah, kuatkan iman ku, tabahkn hatiku ya Allah. . . Ya Allah, Aku bermohon padamu ya Allah, jgn pernah lupakn aku Ya Allah, beri aku hidayah dan petunjuk utk kehidupan ku Ya Allah. .Aku tahu engkau mengujiku kerana kasih sayang Mu terhadapku sebagai hambaMu. Syukur Alhamdulillah. . 


cinta sejati itu cinta Allah kepada hambaNya,,cinta Rasul kepada umatNya dan cinta seorang ibu kepada anaknya :)


Ya Allah, Jika suatu hari nanti kau ingin pertemukan Aku dengan ADAM ku, aku mohon ya Allah, Agar ADAM yang kau pertemukan kepada ku adalh pencintaMu yang setia. Amin Ya Rabb . . 


JIKA KAU MENYAYANGI SESEORANG ITU, JANGAN TAKUT UTK MELEPASKAN NYA PERGI,MUNGKIN ADA YANG TERBAIK BUATMU. KERANA ALLAH YANG MENEMUKAN KAU KEPADANYA, BERPISAH NYA KAMU DAN DIA PASTI ALLAH ADA MERANCANGKAN SESUATU YANG TERBAIK BUAT KAMU.KERANA, ALLAH LAGI MAHA MENGETAHUI APA YANG TERBAIK BUAT KAMU LEBIH DARIPADA DIRI KAMU SENDIRI.





No comments:

Post a Comment