AIN SI KURA-KURA COMEL ^^

Sunday, 30 September 2012

Jangan Khuatir Wahai Muslimah kesayanganKu





"wahai MUSLIMAH kesayanganku.sekiranya dirimu TIDAK dihadiri lelaki,itu tidak bermakna dirimu TIDAK DIINGINI. jangan khuatir kerana CINTA ALLAH itu SUATU yang SANGAT PASTI. sesungguhnya ALLAH sedang memelihara HATI dan JIWAMU daripada DIKECEWAKAN dan didatangi perasaan RIAK. DEKATKANKANLAH dirimu kepada ILAHI, berilah cintamu pada yang memiliki CINTA,PASTI CINTA SEJATIMU akan KAU TEMUI jua. USAH BERHARAP CINTA pada insan yang kau sendiri TIDAK PASTI. jadilah seperti FATIMAH R.A,MENDIAMKAN DIRI kepada lelaki yang kau SUKAI.BERDOALAH kepada ALLAH.berdoa...dan terus berdoa.....InsyaALLAH,dirimu pasti DICARI.berpeganglah dengan kata-kata ini:JAGALAH ALLAH,ALLAH PASTI MENJAGAMU.muslimah seperjuanganku..usah dirimu khuatir,berbuatlah sesuatu kerana Allah,dan bukannya kerana kritikan manusia,kerana mereka juga hamba Allah..walau dirimu TIDAK CANTIK didunia,walau dirimu TIDAK MENJADI SIULAN didunia,semoga dirimu MENJADI BUALAN DISYURGA kelak..semoga dirimu DIPANDANG DISYURGA kelak..''

::Buat renungan sahabat2 cik kura2 yg disayangi :: semoga ianya bermanfaat buat sahabat2 tersayang::

WALLAH hu'Alam

Saturday, 29 September 2012

MATI itu PASTI !!



Assalamualaikum ,, hari nie cik kura2 nak kongsi ckit cerita .. meh baca .. Rugi kalau xbaca .. hehe ^^





keMatian adalah kepastian!!

Ia dtang tanpa d undang, menjadi lumrah manuSia sekiranya kte btemu kte paSti akan bpiSah . . Sekiranya rOh kte telah d cabut oleh MALAIKAT IZRAIL, tidak ada guna lagi kata keSaL seperti "aNdainya akU dapat keMbaLi hidUp ke dUnia, neScaya akU akaN jaUhi kemUngkaran yang telah ALLAH tetapkaN . ."
ALLAH ALLAH ALLAH. . .

Setiap manusia menginginkaN hUsnul khatimah, tetpi kelakuan dan Sikap kte terhadap pencipta dan kekaSihNYA tidak menunjukkan yg kte benar2 inginkan kesudahan yg baek, malah seakan kte mahukan su'ul khatimah . . == na'uzuBILLAH hi min zalik == erMmm, sme2 lah kte muhasabah dri, hanya kte yg mampu mengubah dri kte sndiri dan hanya kte je yg maMpu menjwab " adakah sUdah cukup bekalan kte nak bwak time perSinggahan strOsnye nanti ? ?" Maka sMe2 mengubah ke arah yg Lebih baek . . Status ney xde niat nak Org LIKE ke ape, cUma sekadar pkOngsian dan nak antum baca agar ada pengisian d cney, sekaligus menjdi periNgatan wat diri yg sedia kala jahil ni dan teman2 agar kte sMe2 meraih syUrga ALLAH yg d idam2 kaN dan dpat mencapai makrifatULLAH ^^ aiwah ! ! "sesUngguhnya syaitan mempengarUhi dalam lintasan hati manusia manakala malaikat juga ada pengaruhinya . .Pengaruh syaitan ialah mengilhamkan manUsia meLakukan kejahatan dan menegah kebeNaran. adapun lintasan malaikat ialah mengilhamkan melakukan keBajikan dan membenarkan kebeNaran" (riwayat tirMizi, nasa'i dan ibnu hibban) Bismilahirrahmanirrahim iNsya'ALLAH ana nak kOngsi kisah seOrang inSan d penghujung ajalnya yg mungkin akan tjaDi pde kte juga . . =.=" Bukan skaDar baca, tapi selitkan penghayatan dlam kiSah ini . .


. . [AKU MAHU PULANG] . .








Hari bergaNti hari. Keadaan ku semakin tenat. Tubuh ku terkaku seperti mayat d atas katil d salah sebuah hospital yang aku sendri tak tau mengapa aku d tempatkan d cnie. Sebelum itu, yang aku ingat aku sedang memandu kereta walid, lalu btembung dgn lori balak. Tapi selepas tU aku tak ingat apa2 da, pandanganku kabur . . Tidak dpat ku pastikan siapa Org2 yg berada d sekeliling ku. Aku terasa dada ku teramat berat dan bahagian pinggang ku sudah tak berasa apa2 lagi. Derita sungguh, nafaS ku menjadi sesak. Tiba2 tangan ku d pegang kuat. "Mengucap sayang, mengucap . . AsyhaduALLAHilahaillALLAH . . "Ucapan tu d bisikkan ke telinga ku dan d Sertai dgan tangisan. Itu suara IBU, manusia yg pernah mendOdOi kan daku semasa kecil, manusia yg pernah menyuapkan ku nasi ke dalam mulut ku, manusia yg pernah memberi susunya, juga yang pernah merOtan ku atas kedegilan dan kenakalan ku sewaktu dulu.'bagaimana dengan keadaannya dOktor?' aku amati suara itu. Pasti itu suara abang. Mungkin abang baru sampai. Lantas jwab dOktOr "Tenat". Ibu mencelah lalu membisik "Itu kata dOktOr bang, jangan berserah kpd takdir je, kta kena berusaha dahulu ".


Sudah seminggu aku terlantar d wad nie, kenapa baru sekarang abang menjenguk? Datanglah ke sini, aku ingin bsembang dengan mu, datanglah . . . Tapi mata ku . . .Semakin gelap pandangannya. Adakah . . Ermmm aku sudah BUTA ? ! ! TIDAKKK ! ! aku x mau bUta, akU masih ingin melihat dunia ini."Sabar lah dek, banyak2 ingat pada ALLAH." Suara abang kah tu? Katakan bang! Tolong adk mu ini, tolong bukakan mata ku. 'tekanan darahnya aMat rendah' sayup sayap kedengaran sUara dOktOr lantas Kedengaran juga bunyi ibu menangis teresak esak. IBU, aku hanya mampu menangis saja dan kala tiba saatnya, kta akan bpiSah jua. Tapi IBU . . . Aku tak mau berpisah dengan mu. Tolonglah IBU, selamatkan lah daku. .


"Yaasin . . . ". Bacaan yaasin terngiang-ngiang d telinga ku. Aku tahu itu suara abang. Tetapi kenapa aku dperdengarkan dgn suara itu?? Apakah aku sudah menghampiri MAUT??????? Aku takutttt!!! Sedetik lagi sakaratul maut datang. Sedetik lagi Izrail dtang. Sedetik lagi malaikat maut tiba. Aku d ambang sakaratul maut . . .Urat2 ku semakin tegang dan semakin sendat penafaSan d dada. Ketika itu, aku x ingat apa2 lagi. Aku dah xkenaL sesiapa d sekeliling. Tpi yg pastinya sekarang, aku bdepan dgn sakaratul maut. "TOLONG IBU, TOLONGLAH AKU, AKU TAKUT". Tapi rintihan ku tidak dpedulikan. Apa mereka semua sudah pekak? Aku d selubungi rasa resah, gelisah dan penuh kesah. Keluhan dan rintihan "ALLAH . . PANAS, DAHAGA, HAUS, PANAS ! " tapi, tiada siapa pun yg berada d situ peduli. Lalu, nenek ku datang, "Nenek . . ". "kau dahaga cu, kau lapar cu, mahu air? ? Ini gelas penuh air madu, kalau cu mahu masuk syUrga, minum air ni". Kemudian ibu menemuiku "Ibu . . .", sambil ibu menggoyangkan buah susunya. 'ni ibu nak, air susu ini yg membesarkan mu nak . . Buangkan Islam, matiLah dalam agama yahudi . .' "ayah . . Kau datang ayah . . " . "nak, matilah dalam agama yahuDi nak. Matilah dalam agama naSrani, itulah agama yg membaNtu kau masuk ke syUrga". 'nenek . . Ibu . . Ayah . . . Suara kau kah taDi? ? Kenapa kau berubah laku? ? Atau suara syaitan yg ingin memurtadkan aku? ? . . 'Lalu kedengaran satu suara, "mengucap syg, mengucap. ASYHADUALLAHILAHAILLALLAH . . ". Ucapan itu d ajukan lagi ke telinga ku. Itu suara ibu. Tapi lidah ku sUdah menjaDi kelu. Lantas, dtang sekelompok manusia bjubah hitam. "mari ikut kami" manakala dtang lagi sekelompok manusia bjubah hijaU membawa bersamanya payung hijau, lalu berkata "Mari ikut kami". kelihatan Cahaya putih serta datang kilatan hitam, dtang sinaran kUning. Cahaya merah dtang. "Apa ni? Apa sedang tjadi? " lalu kdengaran sUara, seOLah olah menjwab soalan ku "AKU LAH SAKARATUL MAUT...!!!" . Kedinginan menjalar, merayap perlahan-lahan dari hujung kaki ke hujung rambut dan kini seluruh jaSad ku d selimuti sejuk dan kemudian dtanglah malaikat maut d ujung kepaLa kU. . . . (xde guna nya taubat saat ni) Tib2 ada suara menyapa "HAI JIWA YG KEJI, KELUARLAH DARI KEMURKAAN ALLAH . . ." aku tersentak. Roh ku bselerak d dlam jasad. Lalu . . INNALILLAH HI WAINNAILAIHI RAJIUUN.....


Malaikat malaikat yg menunggu sesayup mata memandang dan menghemburlah(jelma) bangkai yang sebUsuk busuknya. Tiba tiba terbau sesUatu yg amat busuk menusUk ke hidung kU, seOLah OLah baU sampah yg dkumpul selama berpuluh tahun, aMat busUk. "AdUhai, apa yg busUk ni? Tak ada Org angkat saMpah ke hari ni? Tak ada lori nak angkat saMpah ke? Argghhhh ! Busuknya, hanyir lagi hancinggg ! ! Tuiiii . . . "Si bUsuk:"Assalamualaikum . . . "Aku:"siapa yg memberi salam tU?"Si bUsuk:"Aku"Aku:"kau siapa wahai pemuda??? "Tercegat seOrang lelaki d kepala katil ku. Tidak pernah aku melihat orang yg sehOdOh, sekotor dan sebusuknya seumur hidUp aku. Rambutnya yg tidak teruruS, baju yg d sarung berlumut hijau, kuning, cOklat dan entah apa apa warna lagi, dari lubang hidung, telinganya dan mulutnya terdapat nanah dan darah pekat yg keluar. Tanpa dpedulikannya . . Jijik, loya, aku terasa . . . Teramat loya melihatnya . . Si bUsuk:"kau tak kenal aku??" Aku:"TIDAKKK! Jawabku tegas, mana mungkin aku kenal org sehodoh, sejijik dan sehina kau!" Si bUsuk:"aku sahabatmu, kau yg membuat aku sebegini dari hari ke hari" Aku:"BOHONGGGG! ! Dusta belaka"aku menjerit sekuat hati. Biar semua penghuni wad ni mendengarnya. Tapi tiada siapa yg mndengar, tmasuklah org yg ada d kelilingku. Aku:"aku tak kenal kau! Lebih baik kau pergi dari sini ! " Si bUsuk:"AKULAH AMALAN MU YANG KEJI, JIJIK DAN HINA TU . ."Aku terdiam, tak mampu lagi aku berkata kata.


Ya RABB! Aku teringat, semuanya telah pernah ku dengari dan pernah ku pelajari sewaktU ketika dulu. Segala dosa dan kebUrukan yg kte lakukan d dunia, akan djelmakan menjadi satu makhluk yg teramat hOdoh d hadapan kta d alam barZakh nanti. YA ALLAH! Aku byk dOsa, aku ahli maksiat, aku ahli dOsa, aku jahil, aku hina, akU lalai, cuai, alpa dan lupa dgn segala nikmat yg telah kau kurniakan. Aku seolah olah meletakkan hati ku utk dunia semata mata, sOLatku kerana org sekeliling, bukan kerana ikhlas ku kerana mu. Pergaulan ku bebaS, tanpa kenal muhrim atau tidak. Mata ku, meliar memandang perkara lagha. Ya ALLAH! Aku ahli zina, sering aku lakukan zina pdamu. Tapi itu semua telah berlalu dan sudah terlambat istilah taubat ketika ini. Apa yg aku harus lakukan! ! !Surah yaasin yg abg pegang d letakkan d atas dahi ku. Aku melihat adik beradik dan sahabat handai menangiS. Aku juga sempat melihat ke arah abah, mata abah bengkak.


Tiba tiba badan ku d sirami air. "Argghh! Air apa ni? Sejukk dOo!! Tolonggg! Kenapa air ni berbaU air kapur barus. Tolong jangan tekan perUt ku kuat, sakitlah! ! !Kenapa ramai Org tengOk aku? ? Aku malu . . Malu . . ! ! ! . Aku d usung ke suatu ruang kOsong. Aku lihat kain putih d bentangkan. Lalu d letakkan aku ke atas kain putih tu. Kapas d bubuh d celah celah badan ku. Lalu aku d bungkus satu demi satu dgn kain tu. "Eh nanti, tunggu! ! Jangan bungkus aku. Kenapa kalian semua buat aku macam ni? Tolong rimas lah . . Panas tau x . . . ! " Kemudian aku d letakkan d suatu sudUt d hadapan org ramai. Beberapa Org termasUk tOk imam menyembahyangkan ku. Kelihatan aBah dan abang berada d saf yg pertama. Tapi kenapa aku d sembahyang kan? Bukankah aku boleh sembahyang sendiri? Aku teringat kata kata Ustaz ku dahulu, "SEMBAHYANGLAH KAMU SEBELUM KAMU DI SEMBAHYANGKAN". Dan kini baru ku seDari yg aku sudah tiDak mampu lagi utk mengaNgkat takbir, tak mampu ntOk rUkuk, sujud dan tahiyyat. Tak ada guna aku nyesal skrang.Selesai d sembahyangkan, aku d angkat perlahan lahan, lalu d tarukkan d dalam kOtak kayu. 'Eh, kotak apa ni? !' seramai 6 org mengusUng jaSad ku, termasUk lah aBah dan abang ku. Aku d usUng setapak demi setapak, selangkah demi selangkah.


"AL FATIHAH !" Kedengaran sUara tOk imam. Kelihatan ibu, kakak dan yg lain mengekori d belakang, tpi ke mana mereka nak bawak aku? ! . .Nun jauh d sna, kelihatan seakan tanah pkuburan kampung ku. Adakah tu tempat yg mereka nak bawak aku? Tak mahu ! ! Turunkan aku sekarang! Aku takut! ! Aku takut dan malu nak bjumpa ALLAH, amalan ku sdikit bagaikan segelas air bahkan lebih sdikit. Setibanya d tanah pkuburan, kelihatan satu liang lahad yg bsaiz sebesar jasad kU. Beberapa tangan memegangku, dan aku d turunkan trus ke dalam liang lahad tU. "perlahan lahan", aku terdengar sUara tOk imam memberitahu. 'jangannn! Tolonglah keluarkan aku dari sini! Seramm ! Lagi seram dari cerita hantu movie, ya ALLAH, takut sangat !".


Kini aku berada d dalam liang lahad yg sedalam 6 kaki. Sedikit demi sedikit paSir dan tanah menutupi ku. "EH, TANAH APA NI?, KORANG NAK BUNUH AKU KE?! Adui! Sakitnya badan ku d tembusi tanah. . ." "INNALILLAH HIWAINNAILAIHI RAJIIUNNN . . Dari ALLAH kta datang dan kpda ALLAH jualah kta kembali". Kedengaran bacaan talkin dari tOk imam. 'sesUngguhnya mati itu benar, alam barZakh itu benar, siratul mustaqim itu benar, syUrga dan neraka itU pun benar . . . 'Sayup sayap aku terdengar tok imam terus membaca talkin, tetapi makin lama sUara itu makin hilang. Pandangan ku makin lama, makin kabUr dan terus tiDak kelihatan. Tubuh ku terasa telah d tembusi sedikit demi sedikit paSir dan tanah yg d lemparkan ke atas ku. Terasa semakin gelap dan aku kini keseorangan. "nanti! Nanti! Tolong! Abah mama ! Tolong aku! Jangan tinggalkan aku keseOrangan. Aku takut d temankan binatang binatang kat dlam ni, takuttt ! Gelap lah! Panas ! Tak tahan ! Tolong ! !"

ALLAH ALLAH ALLAH Semoga kte meraih husnul khatimah. . . . Amin Allahuma Amin . . .









Tiap2 yg berjiwa akn merasa Mati.Dan sesungguhnya pada hari kiamat sajalah disempurnakan pahalamu. Barangsiapa di jauhkan dari Neraka dan dimasukkan ke dalam Syurga, Maka sungguh ia telah beruntung. Kehidupan dunia itu tidak lain hanyalah kesenangan yang memperdayakan.

[Ali IMRAN 185]


Semoga cerita ini menjadi tauladan buat dri sendiri dan sahabat2 . . . . INGAT! . MATI ITU PASTI !! . . .

dan semoga ianya bermanfaat buat diri kita . .

WALLAH hu'alam. . .

. Assalamualaikum Jazakallah . . . Tabarakallah. . .

Wednesday, 26 September 2012

Kata-Kata Buat Sahabat




Assalamualaikum w.b.t . ehemm .. lama dha xupdate .. hari nie cik kura-kura nak update ckit, , , mlm nie,, lebih banyak membaca dan terbaca ,, nie lha yg cik kura-kura dapat ,, Aiwah!! ,, hehe ,,

meyhh baca ckit,, nie buat sahabat2 yg tersayang . . .



1. Persahabatan sejati umpama kesihatan, nilainya baru kita sedari setelah kita kehilangannya.

2. Berkenalanlah dengan Allah pada waktu senang, nescaya Allah akan kenal kepada engkau pada waktu susah

3. Tiga sifat yang menyebabkan penyandangnya tidak tenteram dalam hidupnya : iri, dengki, dan akhlak buruk

4. Setiap jiwa merindui kebenaran Ilahi, kerana di sebalik kerinduan itu tersimpan kenikmatan yang paling indah, yang sangat sukar untuk diucapkan dengan kata-kata. Hanya jiwa yang beriman dalam meneguk makrifatullah yang dapat merasakan betapa agungnya jiwa yang mahmudah.

5. Setiap kemaksiatan adalah racun di dalam hati yang merosak kesucian jiwa seseorang, kerana ia rindu berbuat dosa yang akan mewariskan kehinaan. Oleh sebab itu, meninggalkan dosa bererti menghidupkan jiwa dan memancarkan cahaya keimanan di celah-celah sanubari insan.

6. Sesuatu yang baik, belum tentu benar. Sesuatu yang benar, belum tentu baik. Sesuatu yang bagus, belum tentu berharga. Sesuatu yang berharga/berguna, belum tentu bagus.

7. Imam Ali bin Abi Talib berpesan: “Tenangkanlah hati dalam waktu-waktu tertentu, kerana jika hati itu merasa letih ia akan menjadi buta”. Kemudian Ibnu Munkadir berkata: “Bagiku nikmat dunia ini hanya ada pada tiga perkara, qiamullail, silaturrahim dan solat berjemaah”. Wahai insan yang beriman, renungkanlah dirimu agar kamu mengetahui hakikat dirimu sendiri, dengan demikian kamu akan mengenali Pencipta Yang Maha Agung. Berilah penawar dalam jiwa agar ia tetap suci dan tunduk pada Ilahi.

8. Engkau disebut sebagai manusia bukan kerana tubuh dan jasadmu tetapi akal dan jiwamu.

9. Akal mempertahankan barang yang pahit tapi manis akibatnya, nafsu mempertahankan barang yang manis tapi pahit akibatnya.

10. Musuh yang paling dekat ialah kebodohanmu. Singkirkannya sebagai menyikirkan bahaya daripada musuh musuhmu


11. Belajar tanpa berfikir tidak ada gunanya, berfikir tanpa belajar adalah berbahaya.





Okey , , Itu je dari cik kura-kura malam nie ,, okey sahabat2 ku tersayang ,, yg kurang sihat. . .cepat2 sihat tau,, jaga kesihatan . . . okey daaaa . . .Assalamualaikum jazakallah . . .

Tuesday, 11 September 2012

today for tomorrOw ^^


Assalamualaikum ... sahabat2 yg tersayang . . .

hmmmmmmmmm . . . okey , today cik kura punya cerita.... jeng3 ... 

huhu .. malu bangat sihh bila menangis depan orang n luahkn perasaan yg terbuku kat org yg kita alwayz percaya.. xtahan dha start hari tu ,, akhirnya,, melepas jugak tangisan selepas solat maghrib,, t.kasih sahabat sbb sudi mendengar luahan hati yg terlalu membuku dihati nihhh ,, hehe .. syukran jiddanx33 ya .. dari tu, dengar nasihat dengar kwn cakap, tenang je hati cik kura2. biar nampak happy d luar, asal org xnampak kesedihan kat dalam.. hmmmm .. kadang2 aku pun terfikir, knapa aku harus berbuat begitu sedangkn hati aku xpnah untk menyatakn YA pada kegembiraan yg aku pura2 gembira .. ehh2 ,, apa itu, hmmm ,, tp ia nya betul. ermmm ,, aplha ,, 

okey, tomorrow, cik kura2 ada banyak agenda,, jeng3 ,,


 ho3 ,, esok morning cik kura2 n classmate jadi helper bagi senior cik kura2 yg menduduki OSCE .. so caiyok2 buat my senior !!! do your BEST for your OSCE tomorrow,, aja2 Fighting!!! ,, okey, nak tau apa itu OSCE, meh sini cik kura2 terangkn .. OSCE nie adalah seperti ujian gak, tapi ianya bukan ujian yg kita biasa lakukn yg kena bulat membulat tu ,, OSCE nie kita buat satu prosedur seperti injection.sebelum melakukn prosedur tersebut, [student nurse] haruslah membaca arahan prosedur yg hendak dilakukan, dan apabila telah bersedia mereka akn melakukn prosedur tersebut dlm masa yg di tetapkn.,,, okey . ada fahemmm ,, hehe ,, 



Pastu yg kedua, petang tu, cik kura2 ada appoiment dgn klinik utk check up n mengambil ubat ,, hmmm ,, nie adalh rutin kehidupan cik kura2 setiap bulan,, doakn cik kura2 cepat sihat ,, Amin .. 
lepas je datang from medical check up,, cik kura2 ada quiz utk epidemiology & control of communicable disease.harap2 cik kura2 dapat jawab exam tu esok ,, berharap sangat2 dapat jwb.. Amin .. 
Doakan cik kura2 ye ,,, ^^ 



                                                So GooD lucK!!! .. ehehee CaiyokKkkk2!!
                                                                     GAMBATTE!!!


Sunday, 9 September 2012

LA TAHZAN. . . INNALLAHA MA'ANA

Assalamualaikum . . . 

LA TAHZAN . . . INNALLAHA MA'ANA NURAIN . . . ^^




sahabat2 ku yg tersayang. . .hmmm , minggu nie xde apa yg best sgt. . . hmmm .. nk cakap apa eak.. okey, urmm.. biarpun hati terluka, tp aku tetap pretend seperti mcm xda apa yg berlaku. sebab aku xnk ingat semua tu sebagai perkara yg boleh melemahkn Aku. tp kenyataan nya Aku xkuat utk melalui semua tu dan aku lemahh utk perkara tu. hmmm sedih nyee.. tp aku nk buat mcm mana?? bnda dh berlaku xkn dapat tarik balik, bak kata pepatah, terlajak perahu boleh d undur, tapiiiiiiiiiiiiiiiii . . . terlajak kata memg xboleh d undur balik.. kalau lha kata2 yg aku luahkn sebelum nie boleh ditarik balik mcm perahu memg aku tarik balik .. aku give up sbb smua tu , aku rasa aku xberguna dan aku rasa aku malu sangat dengan apa yg aku luahkan dan lakukan tanpa berfikir,, tu sbb terlalu mengikut hati ... hmmm .. aku sedih bila tau kenyataan sebenar.. apa aku perlu buat, aku just pretend mcm bnda tu xpernah berlaku walaupun smua ny tu pernah berlaku. KENYATAAN . . . 

Aku ikhlas.. tapi, bla smua tu berlaku, aku rasa keikhlasan yg aku lakukan mcm xde apa2 seperti d perlekehkan. dan perkara yg aku xpernah lakukan berlaku buat pertama kalinya dalm hidup aku. khilaf aku .. khilaf yg aku lakukn dlm kehidupan aku dalam perjalan mnjadi seorang dewasa . . . ya Allah, bantu aku dalam perjalanan hidup ku.. bantu aku dalam mengharungi segala2nya,, Ya ALLAH,, tuntunilah segala langkah ku. berikn aku petunjuk jika aku tersilap langkah . . . 

Aku kecewa, dan aku malu dengn diri aku sendiri. Aku cakap aku xkisah, tapi hati aku tetap kata aku xdapat trima kenyataan. tapi, bila dpikirkan apa yg berlaku sebelum nie, memg xseteruk yg sebelum nie . tapiiiiiiiiiiiiii ... tu jauh,,, yg nie terlalu dekattttt .. dekat sangat2. . . mata aku sentiasa ingin melihat dia.. dia .. diaaaaa .. hmmm , dia baik dan cukup baik. tapi xtau lha apa yg buat aku xdapat lupakan dia mcm tu je, mungkin sbb dia terlalu dekat dlm kehidupan aku. jadi sekarang, aku akan treat dia seperti seorang kawan biasa no special2 fren dalam hati aku sperti sblm ni. InsyaAllah aku boleh lakukn semua tu . walaupun hakikatnya aku pernah suka dan seterusnya meneruskan hati aku utk mulai menyayangi sekali lagi terhadap insan bernama lelaki. 




Ya Allah bantu Aku ...
Bantu aku dalam kehidupan ku,, Aku lemah Ya Allah. . . 
Jangan lemahkan aku untuk terus membuka hati untuk mencintai hambamu . . .
Jika ini adalah ujian aku dalam mncari dan mencintai hambamu yg juga seperti aku, Engkau kuatkan hati aku, tabahkan aku, , , 




Setiap UJIAN yang di berikan terselit sebuah kebahagian yang HAKIKI . . .

Syukran Jiddan Ya Rabb . . . .